February 20, 2011

Salam Ziarah ke Buku-buku Akaun

Sebentar tadi aku sempat meluangkan masa ‘menziarahi’ buku-buku simpananku. Setelah dibelek-belek dan diperhatikan aku mendapat rumusan seperti berikut:

Baki akaun:
1) Tabung Haji – RM10,000++ last update 14/2/2011
2) ASW2020 – RM3,000++ last update 1/9/2009
3) 1 Dinar PG (sekeping) – RM606.00 harga terkini pada jam 10.30pm
4) Semua buku-buku akaun simpanan lain – jumlah lebih kurang RM1500++

Sedih juga bila difikirkan. Setelah hampir 5 tahun berada di alam pekerjaan ini sahaja yang mampu aku kumpulkan. Itupun sekitar 60-70% daripadanya adalah hasil tabungan aku sejak dari zaman sekolah lagi. Mujurlah kedua ibu bapa aku, terutamanya emak yang sering menyuruh aku dan adik-adik menabung.

Dengan usia hampir mencecah 29 tahun dan ditambah pula dengan masih bujang (still single & available heheh..) nampak gayanya aku perlu berusaha lebih gigih untuk menabung demi kegunaan dihari muka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...