February 11, 2011

EMAS & DINAR

Hahahah….aku sangat teruja hari ini. Setelah beberapa purnama asyik mendengar & membaca baik di media elektronik mahupun media cetak tentang EMAS…ya EMAS!!!! aku akhirnya berjaya membeli sekeping Dinar keluaran Public Gold (PG).

Ya…itu sahaja yang termampu aku beli pada saat ini. Jauh sekali nak dibandingkan dengan otai-otai emas diluar sana yang mungkin sudah berkilo-kilo emas mereka. Namun bagiku ini adalah satu permulaan. Aku berazam untuk cuba mengumpul seberapa banyak dinar dan mungkin juga gold bar pada tahun ini. (bergantung kepada harga pasaran…jika terlalu melonjak naik mungkin aku perlu bersabar seketika)

Dengan harga RM635.00 sekitar jam 6.40 petang tanggal 11hb Februari 2011 hari Jumaat inilah DINAR pertamaku!!!

Aku sertakan gambar disini bagi mereka yang belum pernah melihatnya.


Dinar - Muka Depan

Dinar - Muka Belakang


Insyaallah jika diizinkan Allah aku ingin menambah beberapa keping lagi selepas ini. Sambil-sambil tu ‘mengusha’ emas/dinar keluaran syarikat-syarikat lain jika ada yang menarik hati.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...