January 11, 2011

Ikan Oh Ikan

Aku sememangnya sangat suka membela ikan hiasan. Seumur hidup aku entah dah berapa puluh ekor ikan yang aku bela mati kehkehkeh….kesiaaannn…

Antara yang pernah menjadi mangsa belaanku seperti sepat, lampam, guppy, oscar putih, oscar hitam, sepat biru, sepat kuning, arowana silver dan yang wajib ada ikan majlis perbandaran. Namun sekarang yang tinggal cuma 2 ekor oscar hitam dan 2 ekor sepat biru.

Seperti kebanyakan pembela ikan, aku jugak amat tertarik dengan ikan termahal dunia Arowana. Namun disebabkan kemahalannya aku cuma mampu melihat gambar dan kalau adapun aku cuma pernah membela 3 ekor arowana silver namun semuanya menemui ajal. Atas faktor itu serta ketiadaan kemudahan yang lebih baik aku tidak berani membela spesis arowana yang lebih mahal dari silver. 

Namun petang tadi aku sempat berbalas ‘msg’ dengan saudara Shaiful dari Bagan Serai di FB tentang pelaburan ikan arowana/kelisa ini. Sememangnya terdapat banyak syarikat di Bukit Merah yang menawarkan pelaburan namun jumlah minimumnya mampu membuatkan golongan pendapatan sederhana seperti aku terkedu bukan saja lidah bahkan seluruh urat saraf dan jantung hahaha.

Setelah saling berbalas-balas mesej aku mula tertarik dengan pelaburan yang ditawarkan En. Shaiful nih…Kos permulaanya tidaklah terlalu besar (walaupun jenuh jugak aku memikir mana nak cekau duit tu) jika dibandingkan dengan syarikat-syarikat pelaburan Arowana yang ada. Aku meminta masa untuk berfikir dan sambil-sambil tu mengumpulkan modal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...