March 4, 2011

Tambahan Simpanan Dinar

Assalam...

Harini aku telah berjaya mendapatkan sekeping lagi 1 Dinar PG beserta 5 keping 1 Dirham Kelantan. Walaupun nyaris-nyaris tak dapat jumpe dealer akibat gangguan 'schedule' namun syukur kami berjaya jumpa berjumpa dan menyelesaikan 'perhitungan' hahaha.

Koleksi Dinar & Dirham dalam simpananku sekarang

Asalnya aku tidak bercadang menambah koleksi dinar dalam masa terdekat. Tetapi apabila memerhatikan pergerakan harga emas yang kian rancak menaik aku bimbang ianya akan sampai satu tahap terlalu mahal untuk aku membelinya. Tidak apalah...berkorban sedikit demi masa depan...Insyaallah.


Aku contact dealer tu sebab nak beli dinar PG je. Tapi tak sangka plak dia ade stok dirham Kelantan. Mula-mula ragu-ragu juga nak ambil dirham sebab tak pasti nak buat ape. Tapi lepas fikir-fikir aku ambil jugakla 5 keping 1 dirham. Nak simpan buat koleksi. Pasni nak cuba dapatkan Dinar Kelantan serta Dinar/Dirham negeri Perak pulak.

Insyallah...moga-moga memberi hasil dikemudian hari. Amin.....

Dirham Kelantan - Depan
Dirham Kelantan - Belakang





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...